Nieuw bezoek Verenigde Staten

9 juli 2013 - Enkhuizen, Nederland

Ik heb lang gezocht naar een vergelijkbare rondreis in het Zuidwesten van de Verenigde Staten, maar heb niets kunnen vinden dat naar mijn zin was of dat binnen het budget viel dat ik er voor uit wilde geven.

Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en geen rondreis maar een eigen reis geboekt. Eerst 5 dagen Las Vegas en omgeving, daarna 6 dagen Los Angeles en daarna 2 dagen terug naar Las Vegas. Via de website Alles Amerika veel tips gehad om me niet te hoeven vervelen. Vanuit Las Vegas zijn Red Rock Canyon, Fire valley, diverse oude western stadjes en de West Rim van de Grand Canyon met de skywalk in een dagtochtje te doen. Al twijfel ik wel of ik over die glazen brug durf te lopen die een bocht maakt over de rand van het ravijn.

Van Las Vegas naar Los Angeles even route 66 meepakken waarna ik mijn intrek neem dicht bij het outlet center waar we vorig jaar zijn geweest. Het zit ook exact tussen de stadions van de Dodgers en de Angels in. Mijn dagbesteding in Los Angeles zoals Hollywood Boulevard, Bell Air, Santa Monica, Mullholland drive en ga zo maar door, zal worden afgestemd op de wedstrijden Angels-Texas Rangers en Dodgers-Diamonbacks (2x). En wellicht pak ik de 3e wedstrijd van de Dogers ook mee.

Mocht er nog iemand tips hebben van attracties die ik echt niet mag missen, laat het me dan maar even weten. Hou er wel rekening mee dat ik liever aan sightseeing doe dan ga winkelen.

Tegen de tijd dat ik vertrek, zal ik ook de hinderlijke advertenties weer weghalen van deze site. Dat kost ook niet zoveel.