Steil

21 september 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Doordat de airco zijn best had gedaan waren we beide vroeg wakker vanwege de koude. De tijd die we over hadden konden we mooi gebruiken voor een bezoek aan Yosimite park. Helaas vonden we Sam niet, maar wel de restanten van de boom waardoor vroeger de auto's reden. Hiervoor moesten we 1 mijl omlaag lopen en dus ook weer 1 mijl terug omhoog. Toch lukte dit binnen een uur.

Na het bezoek aan Yosimite door naar San Francisco, mede bekend om zijn steile heuvels. Het vinden van het hotel was lastig omdat de straten hier vaak eenrichtingsverkeer hebben en gemiddels ruim 3 mijl lang zijn. Uiteindelijk vonden we toch het hotel en meteen was al duidelijk dat ze hier niet rekenen op grote Hollanders. Alles is laag en klein. Als ik mijn maat 46 op de hiel omhoog zet, dan komt de neus boven de pot uit. Maar goed, het bed is lang en breed genoeg.

Buiten bleek al dat dit de eerste dag na ons vertrek uit Nederland was waarop de lange broek noodzakelijk was. Een behoorlijk frisse 21 graden Celsius was toch wat anders dan de temperaturen van de afgelopen 2 weken. Lopend zochten we de cable cars, maar dit duurde iets langer omdat Robert de orientatie van 10 jaar geleden kwijt was. Uiteindelijk vonden we toch het vertrekpunt en door de drukte konden we niet eerder uitstappen dan bij het eindpunt

Het eindpunt was de Embarcadero en Fishersman Wharf. Lopend langs alle collega toeristen even snel overal gekeken waar we morgen wat langer zullen doorbrengen. Op Pier 39 vonden we een sportbar waar we een zeer goede biefstuk aten en de wedstrijd van de Giants keken. Morgen kan de titel behaald worden, alleen moeten de Dodgers dan meewerken en verliezen. Omdat we van een feestje houden is onze hoop hierop gevestigd, we zitten immers morgen direct achter de thuisplaat. Wel op de tweede verdieping, maar dat mag de pret niet drukken.